BOOKSHOP

Dzisiejszy dzień postanowiłam przeznaczyć na spacer – a dokładnie odwiedzić stacjonarne księgarnie i antykwariaty poza centrami handlowymi. Owszem tam można nabyć również książki, ale zazwyczaj asortyment jest bardzo ubogi – więc wolałam poszukać w sprawdzonych miejscach.

Przejrzałam praktycznie większość książek z wydawnictwa Edgard na poziom B2. Niestety musiałam się zdecydować i wybrać tylko dwie 😦 Postawiłam na Testy gramatyczno-leksykalne oraz pozycję, którą kiedyś wypożyczyłam z biblioteki – Henryk Krzyżanowski – 100 testów z gramatyki angielskiej.

English books test

Dlaczego akurat wybrałam taką opcję? Ponieważ w publikacji wyd. Edgard Angielski nie gryzie mam praktycznie podobną zawartość co w SuperMemo, które zakupiłam rok temu. Stwierdziłam że książka w wersji papierowej to jednak papier (nauczka z padniętym dyskiem w komputerze gdzie miesiąc temu straciłam wszystkie dane) i postawiłam na testy. Zwłaszcza że nie będę mieć czasu na czytanie długich tekstów i dźwigania wielkich formatów typu A4 – postanowiłam że taki max A5 idealnie zmieści się do torebki.

TESTY gramatyczno-leksykalne wyd. Edgard
Książka zwiera 128 stron, a na testy składają się tekstowe uzupełnianki, testy wyboru, oraz pytania czy zdania do tłumaczenia. Oczywiście książka zawiera klucz z rozwiązaniami.

TESTY Henryk Krzyżanowski
Pozycja bardzo obszerna, poziom według CEF to B2-C1. W porównaniu z innymi wydawnictwami te testy są naprawdę na tym poziomie co podają. Niestety przy kupowaniu książek angielskich trzeba zwracać na to uwagę, ponieważ niektóre wydawnictwa zawyżają sztucznie poziomy językowe. Zawiera zbiór testów, zdań do tłumaczenia poukładanych według stopnia trudności, oraz klucz z tłumaczeniem, dlaczego taka a nie inna konstrukcja gramatyczna jest w danym zdaniu. Trudność polega na przyzwyczajeniu się do takiej formy ksiażki.

ANTYKWARIAT
Nie udało mi się sprzedać w antykwariacie pozycji Tomorrow newer knows (A2-B1). oraz słownika sprytnego z wyd. Lingua. Szkoda. Jeśli jest ktoś chętny na tą publikację – chętnie odsprzedam za kilka złotych (wysyłka na terenie kraju PL).

tomorow never knows_book
Poziom A2-B1 – chętnie sprzedam!
5 thoughts on “BOOKSHOP

  1. Mam jedną i drugą książkę z testami.
    Dawno je kupiłam, ale nie przerabiałam.
    Spróbuję je przerabiać aż osiągnę poziom zbliżony do B2.
    Obecnie jest za duża różnica miedzy moim poziomem a poziomem testów.

    Polubienie

    1. Testy są naprawdę fajne, tylko trzeba się nauczyć je rozwiązywać. Właśnie zrobiłam sobie pierwszy z nich. W sumie sam test 1 robiłam 35 min, a potem doczytywałam w gramatyce te zdania w których zrobiłam błędy. To sprawdzanie ze zrozumieniem zajmuje bardzo dużo czasu. Ale myślę, że taka metoda nauki poprawi moje braki. Pozdrawiam i życzę zabrania się jednak za książki które się kupiło 🙂

      Polubienie

    1. Pewnie że dasz 🙂 troszkę męczarni ale potem to będzie procentować. Ja dziś zrobiłam kolejny test z tej książki i mam wrażenie że niby wałkuje w koło to czego nie wiem i dziś mam wrażenie że chyba wiecznie będę zapamiętywać pewne rzeczy. Ale może w końcu się uda. Jak przeczytasz to daj znać czy warta była zachodu ta książka. Pozdrawiam,

      Polubienie

Skomentuj

