Motivation and the amount of materials

2_24/365 days (NP)

Oglądając a właściwie przeglądając dziś sporo stron do nauki języka angielskiego pozazdrościłam troszkę niektórym osobom na różnych forach internetowych bardzo bogatej biblioteczki materiałów do nauki danego języka. Jednak szybko zeszłam na ziemię. Materiały i ich nadmiar może szkodzić twojej motywacji a tym samym nauce. Owszem sama jak widzę te możliwości i kuszące opcje „z naszymi fiszkami nauczysz się bez problemu” czy z ty a tym kursem nauczysz się jeszcze szybciej – to walczę z sobą by nie kupować wszystkiego na już. Czy wy też tak macie?

Postanowiłam że będę uczyć się swoim tempem. Jak opanuję jedno pudełko fiszek – dokupię kolejne. Składnia mnie ku temu moja sytuacja, a jako osoba bezrobotna nie mogę pozwolić sobie na większość książkowych wydatków. Niestety.

Mając np. ponad 20 zestawów fiszek czy książek z ćwiczeniami nie wierzę że można przerabiać je i uczyć się z nich jednocześnie. Raczej sądzę że nawet nie chce się zaglądać do takiej ilości materiału. Moim zdaniem nauka języka wymaga małych kroków. Najtrudniej jest wytrwać mi w moim postanowieniu – MAŁYMI krokami a do przodu. Staram się budować naprawdę małe cele, jak teraz dla przykładu – opanowanie idiomów – ale tylko tych które potrzebne mi będą do konwersacji czy rozmów. Wybieram z nich dla przykładu tylko te zwroty, których najczęściej używam w języku polskim. Tak – inne na razie nie są mi do szczęścia potrzebne. Wolę umieć mniej a solidniej.

SZUKAM ROZWIĄZAŃ
Tak – szukam dobrego połączenia jak nauczyć się wreszcie przyimków, czasowników frazowych i idiomów – razem. Nie wiem jak to ogarnąć od kilku dni. Czy ktoś kto się tego uczył łączył to wszystko razem czy opanowywał kolejne partie po kolei? Nie wiem. I właśnie kiedy pojawia się takie NIE WIEM – zapala mi się lampka czy dam radę i czy w ogóle wytrwam w swoim postanowieniu. Staram się nie słuchać ludzi którzy mówią: nie dasz rady…przez nadmiar obowiązków,  zobaczysz sama,  bo mi się nie udało. Mimo to stwierdziłam że wytrwam choćby nie wiem co.

ZMIANA PLANU NAUKI – kiedy oczekujemy maluszka, czyli własne marzenia kontra rzeczywistość.
Na pewno bez tego się nie obejdzie. Nie będą to może sesje godzinne ale kilkunastu minutowe. Pewnie będzie więcej słuchania i czytania niż rozwiązywania testów czy porównywania. Boję się że nauka przestanie być regularna. Ale skoro nie poddałam się będąc w ciąży, to mam się poddać teraz? Jeśli to zrobię na pewno do nauki już nie wrócę, a tego nie zrobiłabym drugi raz w swoim życiu!

10 thoughts on “Motivation and the amount of materials

  1. Bardzo lubię czytać Pani przemyślenia na temat nauki jezyka angielskiego.
    Widzę, że są bardzo podobne do moich odczuć.

    Ja mam sporo materiałów do nauki i potwierdzam, że z jednej strony dają duży wybór dopasowania sobie materiałów. I to jest komfort psychiczny. A z drugiej strony, sprawiają, że trudno jest utrzymać założony wcześniej plan nauki, bo dają możliwość przeskoczenia do innych materiałów i plan nauki tworzy się na nowo.

    W konsekwencji nie ma ciągłości, a jest skakanie po podręcznikach.

    Polubienie

    1. Dziś nawet myślałam o pani. Jak tam nauka?

      Choć im więcej poświęcam na naukę i bardziej się zagłębiam to widzę że np. niektóre książki bym wyrzuciła do kosza, a niektórych bym w ogóle nie kupowała. Ale takie coś jest normalne, ponieważ ucząc się choć 15 min dziennie więcej rozumiemy i więcej widzimy niż wcześniej. Niestety widzimy to dopiero po iluś miesiącach, latach. Dlatego warto nie przerywać tego procesu, choć wydaje nam się że nic nie osiągamy. I stawiać sobie małe cele – je szybciej się realizuje i szybciej cieszą się oczy z nowych umiejętności 🙂

      Polubienie

Skomentuj

